Zoeken in deze blog

zaterdag 15 mei 2010

Ding 8

Naar mijn inzien is een sociaal netwerk geen echte toevoeging voor de bibliotheek. Mensen die op zoek zijn naar een leuk boek, zullen tenslotte niet meteen mijn blog of sociaal netwerk hiervoor raadplegen. Uiteraard kan er middels een sociaal netwerk wel gediscussieerd worden over boeken, maar hier bestaan al diverse leeskringen voor.
Een sociaal netwerk is erg leuk voor iemand die op zoek is naar werk, of simpelweg zijn of haar vriendenkring wil uitbreiden. Ik denk niet dat een bibliotheek hier veel opties in heeft. Ik denk dat een goede website en promotiefilmpjes op Youtube een groter effect heeft.

1 opmerking:

  1. Dat ben ik niet met je eens. Op Twitter bijvoorbeeld kan een bibliotheek aankondigingen doen van nieuwe berichten op de website of lezingen of voorstellingen die worden gehouden. Mensen die de bibliotheek volgen zijn direct op de hoogte en kunnen ook direct reageren.

    BeantwoordenVerwijderen